Plaatsing Fietsreparatiepaal & Fietspomp

Onthulling door Dirk Van Huffel (voorzitter Rotary Club Geraardsbergen) en Johan Quintelier (coördinator Fietskerk Onkerzele)

Rotary- en kerkbestuursleden

Rotary Club Geraardsbergen schenkt ’Fietskerk Onkerzele’ fietsherstelpunt!

De leden van Rotary Club Geraardsbergen schonken aan de kerkraad van Onkerzele een fietsherstelpunt.  In en rond het Onkerzeelse kerkgebouw zijn er namelijk plannen om de kerk om vormen tot fietskerk.

“Het fietsherstelpunt bevindt zich onderaan de kerktrappen.”, laat Roger Van Liefferinge van Rotary Club Geraardsbergen weten. “Er werd een fietsherstelpaal en een fietspomp geplaatst. Dit is bijzonder handig om fietstoeristen met pech te helpen bij kleine herstellingen aan hun fietsen. Hierbij denken we aan het aanspannen van losstaande bouten, herstel van een lekke band of om gewoon even de banden op te pompen. De fiets kan daarbij worden opgehangen om op een comfortabele manier te kunnen werken.”

Voor Johan Quintelier, coördinator van de fietskerk, betekent het fietsherstelpunt de start van de buitenbeleving rond de fietskerk. “Op termijn is het de bedoeling om het fietsrustpunt verder aan te vullen met infoborden over toeristische informatie met fietsroutes en wandelroutes. Ook binnenin de kerk wordt werk gemaakt van een fietsbelevingsruimte waar de fiets- en wielergeschiedenis van Geraardsbergen zal worden tentoongesteld. De plannen voor de binnenrestauratie van het kerkgebouw én de fietsbelevingsruimte zijn in volle ontwikkeling.”